När man blir rättad av sin tvååring :)

Jag sitter fortfarande uppe och har bara mig själv att skylla. Men jag somnade som vanligt nuförtiden när jag nattade Kian och vaknade 2 timmar senare.. är inte alls trött, åtminnstone inte så trött som jag borde vara vid den här tiden.

Imorse kom iallfall våra efterlängtade vänner Joanna och Isak hit, barnen fick leka för första gången på länge. Annars är vi mästare på att ta en runda på stan för shopping eller liknande, som barnen tycker är sååå kul...not...
De fick iallfall leka av sig och så blev det lunch innan dom var tvunga att åka hem.
På fredag har vi planerat in busborgen med barnen, hur kul som helst!

När dom åkt drog vi oss mot Ikea för att kika lite möbler till nya lägisen. Men med min och mammas vanliga tur fick vi höra när vi precis kom dit att dom stängt p.ga all snö på taket... Varken jag eller mamma har körkort så det är ju inte de lättaste att ta sig hemåt. Vi roade oss iallfall med lite småhandling.
Blev lite smink och hårfärg till mig. Till Kian blev de en bil och en film, madagaskar, som vi kikat på ikväll.
Åt gott på Pizza hut gjorde vi också, och ännu godare blir det när mamma är snäll och maten gratis : )

Det är så himla roligt att konversera med Kian... Kan låta ungefär såhär

Visst har vi haft en bra dag?
Kian - Ja mormor köpte jety (en carsbil) till mig.
Tyckte du om maten på Pizza hut då?
Kian - Nej mamma du sa fel. Bara pizzerian, hatten har man på huvet. Nu tokar du med mig mamma.

Tur man har någon som rättar en :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0