Sjukling.. igen

Precis när jag skulle lägga mig strax innan 3 tiden inatt vaknade Kian.... låg och mös en stund och rätt som det var började han hosta och kräkas. Det var bara att hoppa in i duchen och när jag skulle lägga ner honom, samma sak igen.
Efter 2 duschar var han inte speciellt trött, så vi la oss i soffan och tittade på tv. Det tog en bra stund innan vi somnade och vi somnade nog inte förrän halv 6 imorse.

Blev några timmars sömn sen skulle pappa skjutsa mig och mamma ner på stan medans han och Kian skulle ha lite morfar tid. Men först skulle vi handla mat. När vi precis svängde in på parkeringen kräktes han världens! Hmm.. jag som trodde det han spydde av sin hosta men så var det visst inte. Det var bara att strunta i att handla mat.
Vi torkade av honom bytte kläder sen hoppade jag och mamma av på stan.. det var ju planerat att vi skulle julhnadla det sista och jag har ingen lust att springa runt på stan med Kian och riskera att han åter igen blir sjuk... till jul och allt.
Men lite halvdåligt samvete sprang vi runt i affärer och jag hittade allt jag skulle ha.

Vad skönt.. nu är allt fixat! Jag har till och med salgit in alla julklappar och man kan ju lungt säga att vi kommer ha en nöjd liten kille hemma bland sina cars prylar.
Bara att be en bön om att Kian ska bli frisk snart så är vi fit for fight sen!
Han har inte spytt något mer idag/ikväll iallafall trots att han ätit lite köttbullar och potatismos men får se hur det blir inatt. Lite kinkig har han varit men annars en go och glad kille : )

Nu ska jag slänga mig i soffan sen somna gott....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0